12-11-2017, Saat: 14:55
Günümüzde arama motorlarında üst sırada çıkmanın temel dayanağını oluşturan kaliteli içerik üretimi çoğu mecrada sadece kalıp olarak kullanılıyor ve içeriği doldurulmuyor. Bu yazımızda, kaliteli içeriğin tam olarak ne olduğunu ve yapay zekanın bir içeriğin kalitesini nasıl belirlediğini açıklamaya çalışacağız.
[img=600x0]https://seoreq.com/wp-content/uploads/2017/11/icerik-ve-google.jpg[/img]
Makalenin konusu, web sitenize yüklediğiniz içeriğin kalitesi olduğundan dolayı, yazının içerisinde teknik konulara çok fazla yer vermeyecek olsak da konunun tam olarak kavranabilmesi için bazı teknik meselelerin de bilinmesi gerekmektedir.
Google’ın kullanıcı deneyimini çeşitli araçlar yardımıyla topladığı bir gerçek ve Google için gidiş yönü olarak görünmektedir. Hal böyleyken, salt arama motoru robotlarına oluşturulan içeriğin üst sıralara gelmesi ne yazık ki mümkün değildir. Yapmanız gereken şey kullanıcı deneyimini maksimize edecek adımlar atmaktır.
Günümüz popüler scriptlerinden bir tanesi olan WordPress için okunabilirlik seviyesini hesaplayan en önemli araçlardan bir tanesi Yoast SEO eklentisidir. Bu eklenti sayesinde yazılarınız 0 ile 100 arasında puan alarak okunabilirlik seviyesi belirlenmektedir.
İçeriğin kelimeler ve anlatım bazındaki kalitesini sağladıktan sonraki amacınız paragrafların, alt başlıkların, kelimeler arası boşlukların konumuyla görselliği yani biçimi ayarlamak olmalı. Günümüz dünyasında oluşturulan içerik birçok farklı tarayıcı ve cihaz üzerinde görüntülendiğinden dolayı paragraflar arası gereğinden fazla boşluk bırakmak veya kelimeler arasında aynı hataya düşmek biçimsel açıdan sıkıntılar ortaya çıkarmaktadır. Mobil ve masaüstü arasındaki mücadelenin kazananı yavaş yavaş mobil cihazlar olmaya başladığından dolayı, içeriğinizin biçiminin mobil cihazlara uygun olması önemlidir.
[img=600x0]https://seoreq.com/wp-content/uploads/2017/11/not.jpg[/img]
İçeriğinizi oluşturmaya başlarken yazdığınız ilk paragraf yani giriş paragrafı iki veya üç cümleyi aşmamalı. İlk cümlenin içeriği, diğer cümlelerin oluşturulması için fikri zemini hazırlamalı ve cümleler arka arkaya dizilirken mantık süzgecinden, neden sonuç ilişkisinden geçmeli. Alt başlıklarınız yardımıyla yazının biçimsel bütünlüğünü sağlamalı ve konu geçişlerini alt başlıklar üzerinden kurmalısınız.
İçeriğin Uzunluğu
Google tarafındaki genel kanı, içerik açısından doyurucu yazıların minimum 300 kelime civarında olması gerektiğidir. Burada dikkat edilmesi gereken şey ise laf kalabalığı yapmamaktır. Gerçekten okunabilir, işe yarayan içerikler yazmaktır. Yazı uzunluğunun doyurucu şekilde artması demek kalitenin de artması anlamına mekanik bir şekilde geldiği için, fazlalıklardan arınmış duru bir yazı için ne kadar uzunluk o kadar kalite anlayışı geçerlidir.
Yapılan araştırmalara göre içerik kalitesi anlamında sağlam otoriteye sahip siteler son iki yıl içerisinde yazılarını %25’e varan oranda uzatmışlardır. Ortalama 1000 kelimelik içerik oluşturan bu sitelerden en iyi olan 30 tanesi ise 1250 kelimelik ortalamaya sahip içerikler üretmektedirler.
https://seoreq.com/kaliteli-icerik/
[img=600x0]https://seoreq.com/wp-content/uploads/2017/11/icerik-ve-google.jpg[/img]
Makalenin konusu, web sitenize yüklediğiniz içeriğin kalitesi olduğundan dolayı, yazının içerisinde teknik konulara çok fazla yer vermeyecek olsak da konunun tam olarak kavranabilmesi için bazı teknik meselelerin de bilinmesi gerekmektedir.
- Makine öğrenmesi ve yapay zeka geliştikçe Google, yazıların içeriğindeki belli anahtar kelimelere değil, yazının genel içeriğine bakarak o yazının arama motoru robotları için mi yoksa siteye giren kullanıcılar için mi yazıldığını daha rahat ayırt eder hale gelmiştir. Bu yüzden ilk kural bellidir: Arama motorları için değil insanlar için içerik üretin.
- Arama motorları için değil de insanlar için içerik üretmenin temel mantık olarak kafanıza yerleşmesinden sonra yapmanız gereken şey gereksiz söz öbekleri ve anlamsız kelime kullanımından yazılarınızı ayıklayarak kullanıcı dostu içerik üretmenizdir.
- Arama motoru robotları için her ne kadar önemsiz olsa da insanlar için okumayı ve gezinmeyi kolaylaştıran şeylerin başında dil bilgisi kuralları gelmektedir. İçerik üretirken dikkat etmeniz gereken şeylerin başında bu kurallar gelmelidir.
Google’ın kullanıcı deneyimini çeşitli araçlar yardımıyla topladığı bir gerçek ve Google için gidiş yönü olarak görünmektedir. Hal böyleyken, salt arama motoru robotlarına oluşturulan içeriğin üst sıralara gelmesi ne yazık ki mümkün değildir. Yapmanız gereken şey kullanıcı deneyimini maksimize edecek adımlar atmaktır.
Günümüz popüler scriptlerinden bir tanesi olan WordPress için okunabilirlik seviyesini hesaplayan en önemli araçlardan bir tanesi Yoast SEO eklentisidir. Bu eklenti sayesinde yazılarınız 0 ile 100 arasında puan alarak okunabilirlik seviyesi belirlenmektedir.
- Aldığınız puan 90-100 aralığında ise oluşturduğunuz içerik 11 yaşındaki bir çocuk tarafından kolayca okunabilir
- Aldığınız puan 60-70 bandında kalmışsa içeriğinizi 13-15 yaş arasındaki çocuklar kolayca okuyabilir
- Aldığınız puan 0-30 arasında ise yazınız ancak bir üniversite öğrencisi tarafından sorunsuz şekilde anlaşılabilir
- Cümleler kısa ve öz olmalı. Ağdalı bir dilden kaçınmalı ve içerikteki tüm cümlelerin ancak %25 kadarı 20 kelime ve üzeri kelime sayısına sahip olmalı
- Cümlelerin kelime sayısını sınırlarken aynı zamanda paragraflardaki kelime sayılarını da kontrol altında tutabilmelisiniz. Oluşturduğunuz paragraflar ortalama 150 kelime civarında kelime içermeli.
- Alt başlıkların içerikleri 300 kelime ortalamasını geçmemeli.
- İçeriği oluştururken kullandığınız kelimelerin yarısı veya daha fazlası bağlaçlarla desteklenmeli.
İçeriğin kelimeler ve anlatım bazındaki kalitesini sağladıktan sonraki amacınız paragrafların, alt başlıkların, kelimeler arası boşlukların konumuyla görselliği yani biçimi ayarlamak olmalı. Günümüz dünyasında oluşturulan içerik birçok farklı tarayıcı ve cihaz üzerinde görüntülendiğinden dolayı paragraflar arası gereğinden fazla boşluk bırakmak veya kelimeler arasında aynı hataya düşmek biçimsel açıdan sıkıntılar ortaya çıkarmaktadır. Mobil ve masaüstü arasındaki mücadelenin kazananı yavaş yavaş mobil cihazlar olmaya başladığından dolayı, içeriğinizin biçiminin mobil cihazlara uygun olması önemlidir.
[img=600x0]https://seoreq.com/wp-content/uploads/2017/11/not.jpg[/img]
İçeriğinizi oluşturmaya başlarken yazdığınız ilk paragraf yani giriş paragrafı iki veya üç cümleyi aşmamalı. İlk cümlenin içeriği, diğer cümlelerin oluşturulması için fikri zemini hazırlamalı ve cümleler arka arkaya dizilirken mantık süzgecinden, neden sonuç ilişkisinden geçmeli. Alt başlıklarınız yardımıyla yazının biçimsel bütünlüğünü sağlamalı ve konu geçişlerini alt başlıklar üzerinden kurmalısınız.
İçeriğin Uzunluğu
Google tarafındaki genel kanı, içerik açısından doyurucu yazıların minimum 300 kelime civarında olması gerektiğidir. Burada dikkat edilmesi gereken şey ise laf kalabalığı yapmamaktır. Gerçekten okunabilir, işe yarayan içerikler yazmaktır. Yazı uzunluğunun doyurucu şekilde artması demek kalitenin de artması anlamına mekanik bir şekilde geldiği için, fazlalıklardan arınmış duru bir yazı için ne kadar uzunluk o kadar kalite anlayışı geçerlidir.
Yapılan araştırmalara göre içerik kalitesi anlamında sağlam otoriteye sahip siteler son iki yıl içerisinde yazılarını %25’e varan oranda uzatmışlardır. Ortalama 1000 kelimelik içerik oluşturan bu sitelerden en iyi olan 30 tanesi ise 1250 kelimelik ortalamaya sahip içerikler üretmektedirler.
https://seoreq.com/kaliteli-icerik/