06-10-2017, Saat: 22:49
Google AdWords temel düzey eğitiminde online reklamın avantajları, nasıl kullanıldığı, ölçme, raporlama da dahil olmak üzere temel ve orta öncesi bilgiler verilir.Eğer sınava girmek isterseniz 120 dakika içinde %80 geçer not ile sertifika sahibi olabilirsiniz. Sınavın eskiden 50 dolar ücreti vardı ama şimdi ücretsiz. Sadece başarısızlıkla sonuçlanırsa 1 hafta sonra tekrar girebilirsiniz.
Sınavlar online olarak yapılır ve Google Partner’e kayıt olmanız gerekmektedir.Orada sınav giriş linki ve sertifikalarım bölümü mevcut.
Adwords Reklamın Avantajları: Reklamlarınızın direk müşteri aday adaylarına gösterilmesini sağlar. İlgilenmeyen kişileri filtreleyerek ilgisiz reklamlara ücret ödememenizi sağlar. Bu reklamlar masaüstü, tablet, dizüstü ve akıllı telefonlarda gösterilir.
Reklam Hedefleme Nasıl Yapılır?
Temelde anahtar kelimeler aracılığıyla yapılmaya başlar. Müşteriler bu terimleri aradığında ilgili web sitelerini ziyaret ettiğinde reklamlarınız bu kelimeler ile gösterilir.
Örnek vermek gerekirse spor, sporcu besinleri, sporcu gıdaları gibi kelimeler ile hem arama ağında hemde alakalı sitelerde gösterim sağlayabiliriz. Yaş, konum ve dil seçimi yapılıp müşterilerin yaşı, konumu ve dili seçilebilir. Belirli cihazlar, gün ve saat sıklıkları da seçilebilmektedir. Adwords müşteri merkezi ve Google Play’deki Adwords uygulaması ile reklamlarınızı oluşturabilir ve kontrol edebilirsiniz.
Hangisinin dönüşümü daha iyiyse ona göre reklamlar çıkmak daha mantıklı olur. Evet birden fazla reklamlarımız olmalı ve onları analiz yapmalıyız ki en çok satış hacmi nereden geliyorsa ona yönelmeliyiz.
Google Reklam Ağları: Arama ağı, Haritalar ve Alışveriş gibi Google sitelerinde gösterilir.
Görüntülü Reklam Ağları: Google yayıncısı olan web sitelerinin tümü diyebiliriz. YoTube, Blogger, Gmail buna dahildir.
Arama ağı genellikle daha çok satış hedefler. Görüntülü reklam ağında ise marka bilinirliği için çalışılır.
Arama ağı reklam biçimi Metin reklam şeklindedir. Başlık Metni, Açıklama ve Site adresi şeklinde yayınlanır. Yanına reklam uzantıları, telefon numarası, maps konumu gibi eklemeler yapılabilir. İkisine de eklenebiliyor. Kategorinin alt kategorileri, en çok satan ürünler şeklinde girilebilir. AdWords Reklamları Kalite puanı ve tbm fiyatı ile çalışır. Buna göre reklam sıralaması ve maliyet belirler.
Kalite puanı reklamlarınızın ve metninizin kalitesi, açılış sayfası deneyimi, gösterim tıklama oranının yüksek olması şeklinde belirlenir. 1 en düşük 10 en yüksek puandır. Ne kadar alakalı bir reklam oluşturursak o kadar yüksek kalite puanı alırız. Kalite Puanının Önemi: rakibiniz sizden daha yüksek bir teklif verse dahi eğer kalite puanınız karşı tarafın puanından iyiyse sizi geçemez.
Teklif Stratejisi ise 3 şekilde yapılır. Tıklama başına maliyet (TBM), Bin gösterim başına maliyet (BGBM), Edinme yani satış başına maliyet (EBM).
Kalite Puanı Arttırmak İçin Neler Yapılır?
Reklam metinlerini daha alakalı ve ilgi çekici hale getirebiliriz. Tıklama oranlarını yükseltecek İndirim, Kampanya gibi kelimeler kullanabiliriz. Promosyonları belirtmekten asla çekinmeyelim. Açılış sayfasının hızı, alakası düzeyi, şeffaflık ve kullanılabilirliği arttırabiliriz. Anahtar kelime sayısını arttırabiliriz( alakalı olacak şekilde) Anahtar kelimelerin doğru açılış sayfasına ulaşması için spesifik reklam grupları oluşturabiliriz. Görünen URL kısmında Türkçe karakter kullanarak kullanıcıların daha çok gözüne çarpmasını sağlarız. Hesaptaki düşük performanslı reklam grubu ve kampanyaları durdurabiliriz. Sitenin mobil uyumlu olduğuna dikkat edelim, açılış sayfasında yer alan içeriklerin kopya olmamasına dikkat edelim. Sayfada işletme bilgilerini ve ürün bilgilerini net şekilde açıklayalım. Sitede kullanıcıyı rahatsız edecek her türlü popup reklamdan kaçınalım.
Teklif etmek istediğiniz maksimum tutar 2TL ise diğer reklam verenler 1.5 ve 1.75 veriyorsa sizin reklamınız için 1.75 ücret alır.
Belirttiğimiz TBM fiyatları maksimumdur, net fiyat değildir. Reklam açık arttırma şeklinde gidiyor.
Günlük bütçe de belirleyebiliriz bu noktada bugün 100 TL yayınlansın fazlası değil gibi.
Kampanyayı oluşturmaya başlamadan önce Adwords’ün yapısını tam olarak anlayalım. Google Adwords üç katman halinde düzenlenmiştir.
Hesap: Fatura bilgisinin ilişkilendirildiği bir e-posta adresidir.
Kampanyalar: Hesabınızda kendi bütçesini ve reklamların gösterileceği yeri seçebileceğiniz ayarları vardır.
Reklam grupları: Bir kampanyaya birden fazla reklam ekleyebileceğimiz alandır.
Kampanya düzeyinde Tıklama, gösterim, dönüşümler, ağlar, coğrafi konumlar kontrol edip ayarlanabilir.
Anahtar Kelime Hedefleme: Kullanıcıların ürün veya hizmetler ile ilgili arattığı anahtar kelimelere göre hedefleme yapılır. Yüksek kaliteli ve alakalı anahtar kelimeler seçmek çok önemlidir.
Her reklam grubuna ayrı anahtar kelimeler ve reklamlar oluşturuyoruz.
Her reklam grubu için ayrı bütçe, kampanya için genel bütçe belirleyebiliyoruz
Anahtar Kelime Eşleme Türleri
Geniş Eşleme: Sporcu Gıdaları – Örnek aramalar: Sporcu Gıdası Satın Al ( Hatalı yazılmış kelimeler, alakalı aramalar, diğer varyasyonlarda çıkar)
Geniş Eşleme Düzenleyici: +Sporcu+Gıda – Örnek aramalar: Sporcu Gıdaları(En yakın varyasyonlar ve sıralar)
Sıralı Eşleme: “Sporcu Gıdaları” Örnek aramalar: Sporcu gıdaları al( Bir kelimeye en yakın varyasyonlar)
Tam Eşleme: [Sporcu Gıdası] Örnek aramalar: Sporcu Gıdası ( Birebir aynı kelimeler)
Negatif Eşleme: -Ayakkabı – Örnek Aramalar: Sporcu ayakkabısı kelimesinde çıkmayacaktır(Bu terimi içermeyen reklamlar genellikle geniş eşleme için kullanılır)
Reklam Grupları oluştururken her grupta bir dizi anahtar kelime, reklam ve teklifler bulunur. Anahtar kelime seçimlerine yönelik birkaç ipucu vermek gerekirse
Benzer anahtar kelimeleri gruplandırmamız gerekir. Adwords Anahtar kelime aracıyla yeni fikirler edinebiliriz, müşteri gibi düşünüp ürünü arayan kişilerin kullanacağı terimleri reklam gruplarına eklemeliyiz. Anahtar kelimeler hedeflerle uyumlu olmalıdır.
Reklam Uzantısı Türleri
Uygulama Uzantıları: Reklam metninizin altında mobil uygulamanız için yer alan bağlantıdır.
Telefon Uzantıları: Kullanıcılar bir tıkla sizi arayabilir.
Yer Uzantıları: Kullanıcıların adresinizi bulabilmesi için eklenir.
Ek bilgi Uzantıları: Kullanıcılara ürün veya hizmetler ile ilgili ek bilgiler edinmesine yardımcı olur.
Önceki Ziyaretler: Sitenize giren ziyaretçiler web sitenize daha önce girmişse bunu reklamda gösterebilirsiniz.
Satıcı Puanları: İşletme ile ilgili değerlendirmeler yer alır. 5 üzerinden puan verilir.
Performans Ölçme ve Değerlendirme
Dönüşüm izleme: Tıklama sayısı, gösterim sayısı, tıklama oranı, reklamlarınızın başarısı gibi ölçümler ile ziyaretçilerin kaçının müşteriye dönüştüğünü öğrenebilirsiniz. Dönüşüm izleme müşteri tıkladığı zaman ne olduğunu izleyen ücretsiz bir araştır.
İşleyiş şekli: Sitenizde sipariş tamamlandıktan sonra gelen sayfaya küçük bir HTML ve JavaScript kodu ekleyerek yapılır. Adwords sizin için bu dönüşümleri kaydedecektir.
Google Analytics
Google Adwords hesabınızla Google Analytics hesabınızı bağlayabilirsiniz. Bu bilgiler ışığınad web sitenizin trafiğini, satışların ne kadarının Adwords’den geldiğini ölçebilirsiniz. Hemen çıkma oranı, yeni oturum yüzdesi gibi değerler ölçülebilir. Analytics verilerini kullanarak Adwords reklamlarınızı özelleştirebilirsiniz.
Yatırım Getirisini Hesaplama
İyi bir reklam için yatırım getirisi ivmesi düzgün olmalıdır. YG ölçümlemesi yaparak Adwords reklamlarından ne kadar kazandığınızı öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler başarılı kampanyaları başarısız kampanyalardan ayırabilir.
atırım Getisi Hesabı: YG= Gelir – Satılan ürünlerin maaliyeti/ satılan ürünlerin maaliyeti şeklinde yapılır.
Örnek vermek gerekirse: Maaliyeti 100 TL olan ve 200 TL’ye satılan bir ürün olduğunu düşünelim. Adwords’de reklamınızı yayınlayarak bu üründen 6 tane sattığımızda toplam 1200 TL getirisi olur. Maaliyet de 200 TL ise buna göre %50 yatırım getirisi olcaktır.
(1200 TL – (600 TL + 200 TL))/(600 TL + 200 TL) = %50
Kampanyanızı Optimize Etme
Reklamınızla en alakalı açılış sayfasını kullanın. Müşteriler tam reklamda yer alan içeriğe yönlenmelidir. Bu sayfada ürün fiyatı ve bilgileri ön plana çıkarmanız gerekmektedir. Promosyonlar, indirimler bu sayfada belirtilmelidir.Yüksek oranda alakalı kelimeler ve reklam metinleri kullanın. Sunmadığınız bir ününün reklamını veya anahtar kelimesini eklemeyin. Tekliflerinizi kar amaçlı ayarlamaya özen gösterin. Karının yüksek olduğu ürünler için ayrı teklifler belirleyin. İstenmeyen reklamları negatif anahtar kelimeler yardımıyla engelleyin. Yinelenen anahtar kelimeleri kaldırın. Her reklam grubu için farklı kelimeler kullanarak daha iyi performans gösteren anahtar kelimelerde sıklığı tetikleyecektir.Düşük performans gösteren anahtar kelimeleri optimize edin. Reklam metni yada adresi alakalı değilse düzeltmeler yapın.
Aranma hacmi çok düşük olanlara uyarı veriyor reklam yayınlanmadığına dair
Reklam metni ipuçları: Harekete geçirici yada daha fazla bilgi alabilmesi için yönlendirin. Çeşitli reklam metinleriyle denemeler yaparak performansı yüksek olanlara daha yüksek teklifler verebilirsiniz.
Sınavlar online olarak yapılır ve Google Partner’e kayıt olmanız gerekmektedir.Orada sınav giriş linki ve sertifikalarım bölümü mevcut.
Adwords Reklamın Avantajları: Reklamlarınızın direk müşteri aday adaylarına gösterilmesini sağlar. İlgilenmeyen kişileri filtreleyerek ilgisiz reklamlara ücret ödememenizi sağlar. Bu reklamlar masaüstü, tablet, dizüstü ve akıllı telefonlarda gösterilir.
Reklam Hedefleme Nasıl Yapılır?
Temelde anahtar kelimeler aracılığıyla yapılmaya başlar. Müşteriler bu terimleri aradığında ilgili web sitelerini ziyaret ettiğinde reklamlarınız bu kelimeler ile gösterilir.
Örnek vermek gerekirse spor, sporcu besinleri, sporcu gıdaları gibi kelimeler ile hem arama ağında hemde alakalı sitelerde gösterim sağlayabiliriz. Yaş, konum ve dil seçimi yapılıp müşterilerin yaşı, konumu ve dili seçilebilir. Belirli cihazlar, gün ve saat sıklıkları da seçilebilmektedir. Adwords müşteri merkezi ve Google Play’deki Adwords uygulaması ile reklamlarınızı oluşturabilir ve kontrol edebilirsiniz.
Hangisinin dönüşümü daha iyiyse ona göre reklamlar çıkmak daha mantıklı olur. Evet birden fazla reklamlarımız olmalı ve onları analiz yapmalıyız ki en çok satış hacmi nereden geliyorsa ona yönelmeliyiz.
Google Reklam Ağları: Arama ağı, Haritalar ve Alışveriş gibi Google sitelerinde gösterilir.
Görüntülü Reklam Ağları: Google yayıncısı olan web sitelerinin tümü diyebiliriz. YoTube, Blogger, Gmail buna dahildir.
Arama ağı genellikle daha çok satış hedefler. Görüntülü reklam ağında ise marka bilinirliği için çalışılır.
Arama ağı reklam biçimi Metin reklam şeklindedir. Başlık Metni, Açıklama ve Site adresi şeklinde yayınlanır. Yanına reklam uzantıları, telefon numarası, maps konumu gibi eklemeler yapılabilir. İkisine de eklenebiliyor. Kategorinin alt kategorileri, en çok satan ürünler şeklinde girilebilir. AdWords Reklamları Kalite puanı ve tbm fiyatı ile çalışır. Buna göre reklam sıralaması ve maliyet belirler.
Kalite puanı reklamlarınızın ve metninizin kalitesi, açılış sayfası deneyimi, gösterim tıklama oranının yüksek olması şeklinde belirlenir. 1 en düşük 10 en yüksek puandır. Ne kadar alakalı bir reklam oluşturursak o kadar yüksek kalite puanı alırız. Kalite Puanının Önemi: rakibiniz sizden daha yüksek bir teklif verse dahi eğer kalite puanınız karşı tarafın puanından iyiyse sizi geçemez.
Teklif Stratejisi ise 3 şekilde yapılır. Tıklama başına maliyet (TBM), Bin gösterim başına maliyet (BGBM), Edinme yani satış başına maliyet (EBM).
Kalite Puanı Arttırmak İçin Neler Yapılır?
Reklam metinlerini daha alakalı ve ilgi çekici hale getirebiliriz. Tıklama oranlarını yükseltecek İndirim, Kampanya gibi kelimeler kullanabiliriz. Promosyonları belirtmekten asla çekinmeyelim. Açılış sayfasının hızı, alakası düzeyi, şeffaflık ve kullanılabilirliği arttırabiliriz. Anahtar kelime sayısını arttırabiliriz( alakalı olacak şekilde) Anahtar kelimelerin doğru açılış sayfasına ulaşması için spesifik reklam grupları oluşturabiliriz. Görünen URL kısmında Türkçe karakter kullanarak kullanıcıların daha çok gözüne çarpmasını sağlarız. Hesaptaki düşük performanslı reklam grubu ve kampanyaları durdurabiliriz. Sitenin mobil uyumlu olduğuna dikkat edelim, açılış sayfasında yer alan içeriklerin kopya olmamasına dikkat edelim. Sayfada işletme bilgilerini ve ürün bilgilerini net şekilde açıklayalım. Sitede kullanıcıyı rahatsız edecek her türlü popup reklamdan kaçınalım.
Teklif etmek istediğiniz maksimum tutar 2TL ise diğer reklam verenler 1.5 ve 1.75 veriyorsa sizin reklamınız için 1.75 ücret alır.
Belirttiğimiz TBM fiyatları maksimumdur, net fiyat değildir. Reklam açık arttırma şeklinde gidiyor.
Günlük bütçe de belirleyebiliriz bu noktada bugün 100 TL yayınlansın fazlası değil gibi.
Kampanyayı oluşturmaya başlamadan önce Adwords’ün yapısını tam olarak anlayalım. Google Adwords üç katman halinde düzenlenmiştir.
Hesap: Fatura bilgisinin ilişkilendirildiği bir e-posta adresidir.
Kampanyalar: Hesabınızda kendi bütçesini ve reklamların gösterileceği yeri seçebileceğiniz ayarları vardır.
Reklam grupları: Bir kampanyaya birden fazla reklam ekleyebileceğimiz alandır.
Kampanya düzeyinde Tıklama, gösterim, dönüşümler, ağlar, coğrafi konumlar kontrol edip ayarlanabilir.
Anahtar Kelime Hedefleme: Kullanıcıların ürün veya hizmetler ile ilgili arattığı anahtar kelimelere göre hedefleme yapılır. Yüksek kaliteli ve alakalı anahtar kelimeler seçmek çok önemlidir.
Her reklam grubuna ayrı anahtar kelimeler ve reklamlar oluşturuyoruz.
Her reklam grubu için ayrı bütçe, kampanya için genel bütçe belirleyebiliyoruz
Anahtar Kelime Eşleme Türleri
Geniş Eşleme: Sporcu Gıdaları – Örnek aramalar: Sporcu Gıdası Satın Al ( Hatalı yazılmış kelimeler, alakalı aramalar, diğer varyasyonlarda çıkar)
Geniş Eşleme Düzenleyici: +Sporcu+Gıda – Örnek aramalar: Sporcu Gıdaları(En yakın varyasyonlar ve sıralar)
Sıralı Eşleme: “Sporcu Gıdaları” Örnek aramalar: Sporcu gıdaları al( Bir kelimeye en yakın varyasyonlar)
Tam Eşleme: [Sporcu Gıdası] Örnek aramalar: Sporcu Gıdası ( Birebir aynı kelimeler)
Negatif Eşleme: -Ayakkabı – Örnek Aramalar: Sporcu ayakkabısı kelimesinde çıkmayacaktır(Bu terimi içermeyen reklamlar genellikle geniş eşleme için kullanılır)
Reklam Grupları oluştururken her grupta bir dizi anahtar kelime, reklam ve teklifler bulunur. Anahtar kelime seçimlerine yönelik birkaç ipucu vermek gerekirse
Benzer anahtar kelimeleri gruplandırmamız gerekir. Adwords Anahtar kelime aracıyla yeni fikirler edinebiliriz, müşteri gibi düşünüp ürünü arayan kişilerin kullanacağı terimleri reklam gruplarına eklemeliyiz. Anahtar kelimeler hedeflerle uyumlu olmalıdır.
Reklam Uzantısı Türleri
Uygulama Uzantıları: Reklam metninizin altında mobil uygulamanız için yer alan bağlantıdır.
Telefon Uzantıları: Kullanıcılar bir tıkla sizi arayabilir.
Yer Uzantıları: Kullanıcıların adresinizi bulabilmesi için eklenir.
Ek bilgi Uzantıları: Kullanıcılara ürün veya hizmetler ile ilgili ek bilgiler edinmesine yardımcı olur.
Önceki Ziyaretler: Sitenize giren ziyaretçiler web sitenize daha önce girmişse bunu reklamda gösterebilirsiniz.
Satıcı Puanları: İşletme ile ilgili değerlendirmeler yer alır. 5 üzerinden puan verilir.
Performans Ölçme ve Değerlendirme
Dönüşüm izleme: Tıklama sayısı, gösterim sayısı, tıklama oranı, reklamlarınızın başarısı gibi ölçümler ile ziyaretçilerin kaçının müşteriye dönüştüğünü öğrenebilirsiniz. Dönüşüm izleme müşteri tıkladığı zaman ne olduğunu izleyen ücretsiz bir araştır.
İşleyiş şekli: Sitenizde sipariş tamamlandıktan sonra gelen sayfaya küçük bir HTML ve JavaScript kodu ekleyerek yapılır. Adwords sizin için bu dönüşümleri kaydedecektir.
Google Analytics
Google Adwords hesabınızla Google Analytics hesabınızı bağlayabilirsiniz. Bu bilgiler ışığınad web sitenizin trafiğini, satışların ne kadarının Adwords’den geldiğini ölçebilirsiniz. Hemen çıkma oranı, yeni oturum yüzdesi gibi değerler ölçülebilir. Analytics verilerini kullanarak Adwords reklamlarınızı özelleştirebilirsiniz.
Yatırım Getirisini Hesaplama
İyi bir reklam için yatırım getirisi ivmesi düzgün olmalıdır. YG ölçümlemesi yaparak Adwords reklamlarından ne kadar kazandığınızı öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler başarılı kampanyaları başarısız kampanyalardan ayırabilir.
atırım Getisi Hesabı: YG= Gelir – Satılan ürünlerin maaliyeti/ satılan ürünlerin maaliyeti şeklinde yapılır.
Örnek vermek gerekirse: Maaliyeti 100 TL olan ve 200 TL’ye satılan bir ürün olduğunu düşünelim. Adwords’de reklamınızı yayınlayarak bu üründen 6 tane sattığımızda toplam 1200 TL getirisi olur. Maaliyet de 200 TL ise buna göre %50 yatırım getirisi olcaktır.
(1200 TL – (600 TL + 200 TL))/(600 TL + 200 TL) = %50
Kampanyanızı Optimize Etme
Reklamınızla en alakalı açılış sayfasını kullanın. Müşteriler tam reklamda yer alan içeriğe yönlenmelidir. Bu sayfada ürün fiyatı ve bilgileri ön plana çıkarmanız gerekmektedir. Promosyonlar, indirimler bu sayfada belirtilmelidir.Yüksek oranda alakalı kelimeler ve reklam metinleri kullanın. Sunmadığınız bir ününün reklamını veya anahtar kelimesini eklemeyin. Tekliflerinizi kar amaçlı ayarlamaya özen gösterin. Karının yüksek olduğu ürünler için ayrı teklifler belirleyin. İstenmeyen reklamları negatif anahtar kelimeler yardımıyla engelleyin. Yinelenen anahtar kelimeleri kaldırın. Her reklam grubu için farklı kelimeler kullanarak daha iyi performans gösteren anahtar kelimelerde sıklığı tetikleyecektir.Düşük performans gösteren anahtar kelimeleri optimize edin. Reklam metni yada adresi alakalı değilse düzeltmeler yapın.
Aranma hacmi çok düşük olanlara uyarı veriyor reklam yayınlanmadığına dair
Reklam metni ipuçları: Harekete geçirici yada daha fazla bilgi alabilmesi için yönlendirin. Çeşitli reklam metinleriyle denemeler yaparak performansı yüksek olanlara daha yüksek teklifler verebilirsiniz.