05-01-2018, Saat: 11:24
Yapay zekanın arama motorları algoritmalarında gittikçe daha çok yer tutmaya başlamasıyla birlikte trendler de etkilenmeye başladı. Yapay zekayla birlikte Google, son kullanıcı deneyimini etkin şekilde sonuçlara yansıtmaya başladı.
1. Sesli Arama
Sesli aramaların oranının genel aramalar içindeki payının giderek artmasıyla birlikte, web sitesi sahipleri konuşma dilinin özelliklerini de sitelerine yedirmeye başladılar. Sesli aramalar, yazılarak yapılan aramalara göre daha fazla sözcük içerdiğinden dolayı, web sitesi sahipleri daha uzun anahtar kelimeleri içeriklerinde geçirmeye başlamalı.
GÖRSEL 1
2. Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)
SEO’nun temel etmenlerinden bir tanesi hızlı yüklenen sayfalardır. Web sitesi sahipleri sitelerini yaratırken tasarım ve kodlama açısından en hızlı sonucu verecek yapıyı tercih etmelidir. Google, getirdiği AMP teknolojisi sayesinde mobil aramalarda hızlı açılan sayfaları ön sıralarda listelemektedir. Sitenizi AMP açısından uyumlu kodlarla optimize etmeli, mobil sayfalarınızı yavaşlatan materyallerden kurtulmalısınız.
3. Mobil Optimizasyon
Akıllı cihazların piyasaya çıkmasından günümüze kadar geçen sürede önlenemez yükselişlerinin önümüzdeki dönemlerde de süreceği aşikar. Yakın zamanda arama amaçlı yapılan sorguların çok büyük bir bölümü mobilden yapılacağından dolayı sitenizi bu cihazlara göre optimize etmeniz, kullanıcı kitlenizi kaybetmemeniz açısından gayet önemlidir.
4. Kullanıcı Deneyimi Optimizasyonu
Yapay zekanın arama algoritmalarında payının artmasıyla birlikte arama sonuçları listelenirken dikkat edilen iki husustan birincisini içerik kalitesi, ikinicisini ise kullanıcı deneyimi oluşturmaktadır. Kullanıcı deneyimini maksimize etmek için mobil cihazlarda yüklenen sayfalarınızı, açılan cihazlara göre optimize etmeniz gerekmektedir.
5. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler
Oluşturduğunuz içerikleri kısa ve dar anlamlı anahtar kelimelerle donatmak yerine, arama sonuçlarıyla birlikte özelleşen uzun anahtar kelimelerle donatmak daha mantıklı olacaktır. Böylece içeriğinizi doğrudan hedef kitleye ulaştırarak kullanıcı deneyimi ve içerik kalitesi konusunda üst seviyeye çıkacaksınız
6. Yerel SEO Çalışmaları
Akıllı cihazların konum özellikleri dikkate alınarak oluşan bu trend sayesinde Google Haritalar’ı etkin olarak kullanmanız gerekmektedir. İşletmenizie ait tüm bilgileri ve feedbackleri burada yayımlamak hem arama motorları hem de kullanıcılarınız açısından olumlu bir gelişme olacaktır.
7. Google Hızlı Cevap Kutucuğu
Arama yaptıktan sonra açılan sonuç sayfasında, arama sonuçlarından bağımsız olarak sergilenen kutucuk şeklindeki bölümdür. Bu bölüm, yapay zeka tarafından kullanıcı deneyimlerine göre oluşturulur. Burada yer alan bilgiler doğrudan kullanıcının aradığı bilgiyi en hızlı şekilde ona ulaştırmak amacıyla bulunur.
8. Mikro Biçim
Mikro biçim ile HTML veya XHTML etiketleri içerisinde kullanıcıya ekstra bilgiler aktarabilirsiniz. Aktardığınız bilgiler kullanıcı deneyiminin maksimize edilmesi açısından önemlidir. Sosyal ağ bilgiler, konum bilgileri, iletişim bilgileri vesaire bu bölüm aracılığıyla kullanıcıya aktarılabilir
9. Yapay Zeka
Arama sonuçlarını klasik yöntemden çıkarak yapay zeka ile listelemeye başlayan Google’ın en değer verdiği konuların başında makine öğrenmesi gelmektedir. Geliştirdiği algoritmalarla sonuçların en doğru sırada verilmesini garanti altına alan Google, yapay zeka sayesinde kullanıcı deneyimini maksimize etmeyi amaçlamaktadır.
https://seoreq.com/2018-seo-teknikleri/
1. Sesli Arama
Sesli aramaların oranının genel aramalar içindeki payının giderek artmasıyla birlikte, web sitesi sahipleri konuşma dilinin özelliklerini de sitelerine yedirmeye başladılar. Sesli aramalar, yazılarak yapılan aramalara göre daha fazla sözcük içerdiğinden dolayı, web sitesi sahipleri daha uzun anahtar kelimeleri içeriklerinde geçirmeye başlamalı.
GÖRSEL 1
2. Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)
SEO’nun temel etmenlerinden bir tanesi hızlı yüklenen sayfalardır. Web sitesi sahipleri sitelerini yaratırken tasarım ve kodlama açısından en hızlı sonucu verecek yapıyı tercih etmelidir. Google, getirdiği AMP teknolojisi sayesinde mobil aramalarda hızlı açılan sayfaları ön sıralarda listelemektedir. Sitenizi AMP açısından uyumlu kodlarla optimize etmeli, mobil sayfalarınızı yavaşlatan materyallerden kurtulmalısınız.
3. Mobil Optimizasyon
Akıllı cihazların piyasaya çıkmasından günümüze kadar geçen sürede önlenemez yükselişlerinin önümüzdeki dönemlerde de süreceği aşikar. Yakın zamanda arama amaçlı yapılan sorguların çok büyük bir bölümü mobilden yapılacağından dolayı sitenizi bu cihazlara göre optimize etmeniz, kullanıcı kitlenizi kaybetmemeniz açısından gayet önemlidir.
4. Kullanıcı Deneyimi Optimizasyonu
Yapay zekanın arama algoritmalarında payının artmasıyla birlikte arama sonuçları listelenirken dikkat edilen iki husustan birincisini içerik kalitesi, ikinicisini ise kullanıcı deneyimi oluşturmaktadır. Kullanıcı deneyimini maksimize etmek için mobil cihazlarda yüklenen sayfalarınızı, açılan cihazlara göre optimize etmeniz gerekmektedir.
5. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler
Oluşturduğunuz içerikleri kısa ve dar anlamlı anahtar kelimelerle donatmak yerine, arama sonuçlarıyla birlikte özelleşen uzun anahtar kelimelerle donatmak daha mantıklı olacaktır. Böylece içeriğinizi doğrudan hedef kitleye ulaştırarak kullanıcı deneyimi ve içerik kalitesi konusunda üst seviyeye çıkacaksınız
6. Yerel SEO Çalışmaları
Akıllı cihazların konum özellikleri dikkate alınarak oluşan bu trend sayesinde Google Haritalar’ı etkin olarak kullanmanız gerekmektedir. İşletmenizie ait tüm bilgileri ve feedbackleri burada yayımlamak hem arama motorları hem de kullanıcılarınız açısından olumlu bir gelişme olacaktır.
7. Google Hızlı Cevap Kutucuğu
Arama yaptıktan sonra açılan sonuç sayfasında, arama sonuçlarından bağımsız olarak sergilenen kutucuk şeklindeki bölümdür. Bu bölüm, yapay zeka tarafından kullanıcı deneyimlerine göre oluşturulur. Burada yer alan bilgiler doğrudan kullanıcının aradığı bilgiyi en hızlı şekilde ona ulaştırmak amacıyla bulunur.
8. Mikro Biçim
Mikro biçim ile HTML veya XHTML etiketleri içerisinde kullanıcıya ekstra bilgiler aktarabilirsiniz. Aktardığınız bilgiler kullanıcı deneyiminin maksimize edilmesi açısından önemlidir. Sosyal ağ bilgiler, konum bilgileri, iletişim bilgileri vesaire bu bölüm aracılığıyla kullanıcıya aktarılabilir
9. Yapay Zeka
Arama sonuçlarını klasik yöntemden çıkarak yapay zeka ile listelemeye başlayan Google’ın en değer verdiği konuların başında makine öğrenmesi gelmektedir. Geliştirdiği algoritmalarla sonuçların en doğru sırada verilmesini garanti altına alan Google, yapay zeka sayesinde kullanıcı deneyimini maksimize etmeyi amaçlamaktadır.
https://seoreq.com/2018-seo-teknikleri/